پرده آشپزخانه

منتشر شده در تاریخ

یکی از عناصر مهم و تاثیر تاثیرگذار در طراحی آشپزخانه انتخاب پرده مناسب است. وجود پنجره در آشپزخانه یک موهبت است و باعث تهویه هوا و تابش نور خورشید به درون آشپزخانه می شود. اکثر افراد معمولا به دکوراسیون آشپزخانه خود چندان توجهی نشان نمی دهند این در حالی است که پرده آشپزخانه بر دکوراسیون کلی منزل شما تاثیر می گذارد. در واقع دکوراسیون آشپزخانه شما باید در راستای دکوراسیون داخلی منزل شما باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا عناصر مهم در انتخاب پرده آشپزخانه را به شما آموزش دهیم.

 جنس پارچه پرده

پارچه ای که برای پرده آشپزخانه انتخاب می کنید باید دارای رنگ ثابت و مقاوم در برابر نور و حرارت باشد. معمولا بهترین انتخاب برای پرده آشپزخانه پارچه های نخی هستند زیرا پرده ی این قسمت از خانه بیشتر از بقیه جاها شستشو می شود و این پارچه ها در مقابل شستشو مقاوم هستند.

طرح پارچه

طرح پارچه ای که انتخاب می کنید باید با هارمونی کلی منزل شما همخوانی داشته باشد. اگر کاشی های آشپزخانه شما طرح دار و شلوغ است بهتر است پرده های ساده را انتخاب کنید اما اگر کاشی آشپزخانه شما ساده است پارچه های طرحدار انتخاب مناسب تری است.

رنگ

یکی از نکات مهم دیگر هنگام انتخاب پارچه پرده آشپزخانه، رنگ آن است چرا که این عامل می تواند زیبایی آشپزخانه شما را به حداقل یا حداکثر برساند. هنگام انتخاب رنگ پارچه آشپزخانه رنگ مبلمان و سایر وسایل خود را در نظر بگیرید. همچنین رنگ پرده ای که انتخاب می کنید در کوچک یا بزرگ تر نشان دادن فضا اثرگذارد بنابراین با توجه به متراژ آشپزخانه خود رنگ را انتخاب کنید.

طول پرده

طول پرده به سه حالت کلی استاندارد، کوتاه و بلند دسته بندی می شود. انتخاب هر کدام از این مدل ها به اندازه پنجره، جنس پارچه، طرح و رنگ آن و درنهایت دکوراسیون کلی منزل شما باز می گردد. معمولا پرده ی کوتاه برای آشپزخانه مناسب تر است زیرا نظافت و شستشوی آن راحت تر است.

سبک

هنگام انتخاب پرده باید به سبک چیدمان آشپزخانه توجه داشته باشید. سبک های زیادی برای پرده اشپزخانه وجود دارد از جمله ریلی، پلیسه، راه راه، گل گلی، رومی، توری و … شما می توانید با توجه به سلیقه و چیدمان خود یکی از این سبک ها را انتخاب کنید.

نویسنده

Sholeh Gharibi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.