دکوراسیون سبز

منتشر شده در تاریخ

رنگ ها نقش زیادی در دکوراسیون داخلی دارند. نقش رنگ ها به قدری مهم است که می تواند انسان را به لحاظ روحی و جسمی تحت تاثیر قرار دهد. پس در انتخاب رنگ دکوراسیون منزل باید با دقت عمل کرد. از دیرباز پادشاهان و خانواده‌های سلطنتی در کاخ‌ها از رنگ سبز استفاده می‌ کردند. رنگ سبز به راحتی با هر رنگی ست نمی شود از این رو بهتر است از رنگ هایی که مکمل سبز هستند استفاده کنید.

هر رنگی ویژگی های منحصر به فرد خودش را دارد، رنگ سبز هم از این قاعده مسثنی نیست. ترکیب رنگ زرد و آبی است که رنگ سبز را می سازد و در دسته ی رنگ های سرد قرار دارد. رنگ سبز نماد طبیعت است و احساس تعادل، هماهنگی، ایمنی، شور و نشاط را منتقل می کند. دچار یکنواختی و روزمرگی شده اید می توانید رنگ دیوار های منزلتان را به سبز تغییر دهید و دوباره شادی و نشاط را به خودتان هدیه دهید. رنگ سبز از نظر روانشناسی ضد افسردگی است و سطح هورمون های شادی آفرین را در بدن افزایش می دهد. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ترکیب رنگ  بنفش با رنگهای دیگر در دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا کنیم.

سبز و سفید

سفید به آسانی با تمام رنگ ها ست می شود. سفید همیشه فضا را بزرگ تر و روشن تر از آنچه که هست نشان می دهد. با توجه به اینکه سفید یک رنگ خنثی است به سایر رنگ ها اجازه جلب توجه می دهد. از این رو می توان گفت سفید بهترین مکمل برای رنگ سبز است. سفید در کنار طیف های روشن رنگ سبز فضایی آرام بخش را می سازد و در کنار طیف های تیره رنگ سبز هم، تیرگی رنگ سبز را تعدیل می کند. اگر رنگ مبلمان شما سفید است می توانید دیوارهایتان را سبز کنید و از کوسن های سبز استفاده کنید یا حتی بالعکس !

سبز و طوسی

دکوراسیون سبز و طوسی، ترکیبی جذاب و گیرا برای دفتر کار و منزل شما است. اگر یک خانه کاملا طوسی باشد قطعا کسل کننده بنظر می رسد اما با افزودن کمی رنگ سبز می توانید نشاط و حس سرزندگی را به خانه خود بیاورید. طیف رنگی سبز و طوسی که انتخاب می کنید باید با یکدیگر هماهنگ باشد. اگر مبلمان به رنگ طوسی روشن است می توانید یک یا دو دیوار را سبز تیره رنگ نمائید اما اگر مبلمانتان به رنگ سبز است بهار است رنگ دیوار ها طوسی روشن باشد.

سبز و زرد

سبز و زرد از نظر روانشناسی تاثیر مثبتی در روحیه ی افراد دارد و با استفاده از این دو رنگ گویا طبیعت و آرامش را به خانه ی خود آورده اید. اگر مبلمانتان به رنگ سبز است می توانید پرده را به رنگ زرد انتخاب کنید. با استفاده از گیاهان سبز رنگ در دکوراسیون تان میتوانید  زیبایی را افزایش دهید. مثلا می توانید مبلمان را به رنگ سبز و پرده ها را به رنگ زرد انتخاب کنید. رنگ زرد یا لیمویی برای دیوار ها فضا را به خوبی تحت تاثیر خود قرار می‌ دهد.

سبز و کرم

کرم یک رنگ خنثی و آرامش بخش است و به راحتی با سایر رنگ ها ست می شود. ترکیب این دو رنگ احساس ارامش و صمیمیت را منتقل می کند. این ترکیب رنگی را می توانید برای تمام قسمت های خانه استفاده کنید. اگر مبلمانتان سبز است می توانید از دیوار ها را کرم رنگ کنید یا بالعکس اگر مبلمانتان کرم است می توانید از کوسن های سبز استفاده کنید و ترکیب زیبایی را بوجود بیاورید. یکی از بهترین راه های افزودن رنگ سبز به منزلتان استفاده از گل و گیاهان طبیعی است.

نویسنده

Sholeh Gharibi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.