ایده دکوراسیون بنفش

منتشر شده در تاریخ

 بنفش یک رنگ ثانویه است که از ترکیب رنگ‌های آبی و قرمز ساخته می شود. بنفش جز رنگ های سرد است و اولین رنگ ثانویه ای است که توسط انسان ساخته شد. بنفش انواع مختلفی دارد از جمله یاسی، سرخابی روشن، ارغوانی، بادمجانی روشن و … که از همه ی آن ها تحت عنوان رنگ بنفش یاد می‌شود. بنفش یک رنگ سلطنتی است و در طراحی لباس‌های اشرافی، کاخ‌ها و خانه‌های اشرافی کاربرد دارد. بنابراین استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی می تواند یک فضای کلاسیک اعیانی برای منزل شما فراهم کند. اگر از طیف های تیره و روشن  بنفش در کنار یکدیگر فضایی آرامش بخش و بی نظیر در سالن پذیرایی خود خواهید داشت. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ترکیب رنگ  بنفش با رنگهای دیگر در دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا کنیم.

بنفش و سفید

ترکیب بنفش و سفید در دکوراسیون داخلی یکی از ترکیبات رنگی جذاب است و صفا و آرامش را به فضا می بخشد. ترکیب بنفش با سفید درواقع نوعی احساس تعادل بین شادابی و آرامش را ایجاد می کند. بنفش به عنوان یک رنگ پرخطر و ریسکی شناخته شده است و شاید به همین خاطر است که افراد اغلب از آن استفاده نمی کنند. برای به حداقل رساندن میزان ریسک پذیری رنگ بنفش بهتر از سایه های روشن و اندکی مات بنفش استفاده کنید.

بنفش و زرد

دکوراسیون بنفش و زرد یکی از بهترین نمونه های ترکیب دو رنگ متضاد در خانه است. از آنجایی که بنفش یکی از رنگ های فرعی است بهتر است در کنار آن از یک رنگ اصلی نیز استفاده کنید. رنگ بنفش احساس شادی و آرامش را منتقل می کند در مقابل رنگ زرد یکی از رنگ های شادی بخش است.این ترکیب رنگی برای فصول سرد سال بسیار مناسب است. به عنوان مثال می توانید رنگ مبلمان را بنفش و رنگ کوسن ها را زرد انتخاب کنید.

بنفش و طوسی

طوسی از ترکیب رنگ سفید و سیاه ساخته شده است و جز رنگ های خنثی است به همین خاطر ترکیب آن با بنفش بسیار جذاب می شود. اشرافی بودن رنگ بنفش در کنار خنثی بودن رنگ طوسی ترکیب بی نظیری را بوجود می آورد. به عنوان مثال می توانید رنگ دیوار ها را طوسی و مبلمان را بنفش انتخاب کنید یا حتی بالعکس ! از این ترکیب رنگی می توانید برای تمام قسمت های خانه استفاده کنید.

بنفش و طلایی

رنگ بنفش و طلایی به خوبی با یکدیگر ترکیب می شوند. با توجه به اینکه طلایی رنگ براقی است استفاده بیش از حد از آن باعث از بین رفتن جلوه رنگ بنفش خواهد شد. بنابراین بهتر است بنفش را به عنوان رنگ اصلی در نظر بگیرید و برای برخی از قسمت های منزل از رنگ طلایی استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از اکسسوری های طلایی رنگ در دکوراسیون بنفش استفاده کنید

نویسنده

Sholeh Gharibi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.