نکات طراحی ورودی خانه

منتشر شده در تاریخ

اولین جایی که ویژگی های منزل شما را معرفی می کند و مهمانان شما را تحت تأثیر قرار می دهد؛ ورودی منزل شما است. این قسمت از خانه زود تر از سایر مکان های خانه دیده می شود بنا از این رو برای اینکه از مهمانانتان به گرمی استقبال کنید طراحی این قسمت را جدی بگیرید. سعی کنید این قسمت را همیشه تمیز و خوشبو نگه دارید زیرا ذهنیت افراد در مورد سلیقه چیدمان شما با دیدن ورودی منزل شما شکل می گیرد. برای طراحی این قسمت از خانه می تونید از لوازمی همچون آینه، آویزها، گیاهان، پادری، جاکفشی، جالباسی و … کمک بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا این چند مورد مهم را با یکدیگر بررسی کنیم.

استفاده از آینه

معمولا برای طراحی ورودی خانه ها از آینه استفاده می کنند و این کار باعث دلبازتر و بزرگ تر شدن فضا می شود اگر فضای ورودی خانه شما کوچک است می توانید از آینه های قدی استفاده کنید. البته بهتر است که آینه را کنار درب قرار دهید نه رو به روی در !

استفاده از آویز ها

اگر ورودی منزل شما کوچک است و فضایی برای قرار دادن کمد یا جالباسی ندارید؛ می توانید از آویزها کمک بگیرید و آن ها را برروی دیوار نصب کنید تا محلی برای آویزان کردن لباس ها، شال، ژاکت و… داشته باشید

استفاده از گیاهان

می توانید برای دیزاین این قسمت از خانه از گیاهان استفاده کنید و با این کار طبیعت را به خانه خود بیاورید . سعی کنید گیاهانی را انتخاب کنید که با میزان نور و دمای ورودی منزل شما هماهنگی داشته باشد اگر هم پنجره و نور کافی ندارید می توانید از گل های مصنوعی استفاده کنید. حتی می توانید گلدان ها را آویزان نیز نمائید.

جا کفشی ورودی منزل

یکی از مهم ترین لوازم در طراحی ورودی خانه جاکفشی است اما هنگام خرید جاکفشی علاوه بر رنگ و مدل آن باید به ابعاد آن نیز توجه نمائید. جاکفشی که انتخاب می کنید باید به قدری ارتفاع داشته باشد که چکمه های زمستانی نیز در آن جا شود. در ضمن بهتر است که جاکفشی های در دار را انتخاب نمائید زیرا هم جلوه ی بصری بدی به منزل شما نمی دهد و هم بوی بد ناشی از کفش‌ها در فضا پراکنده نمی شود.

جالباسی ورودی منزل

پس از درآوردن کفش ها نوبت به درآوردن لباس ها می رسد. در روزهای زمستانی به احتمال خیس بودن لباس ها بلافاصله در کمد قرار نمیگرد بنابراین وجود جالباسی در ورودی منزل ضروری بنظر می رسد. جالباسی ها به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند یکی از آنها آویز ها هستند که در بالا ذکر کردیم مورد بعدی جالباسی های بدون در هستند اما چون جادار نیستند با انبوهی از لباس مواجه خواهید شد. بهترین انتخاب جالباسی های در دار هستند که علاوه بر لباس هایتان خورده ریزهای دیگر را نیز می توانید در آن قرار دهید. هچنین بر روی یک در یا تمام درهای آن می توانید آینه نصب کنید تا هم فضا را بزرگ تر و هم پرنور تر نشان دهد.

نویسنده

Sholeh Gharibi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.