نقش گیاهان در دکوراسیون داخلی

منتشر شده در تاریخ

در طراحی دکوراسیون داخلی معمولا از المان هایی استفاده می شود که به انسان احساس سرزندگی می دهد؛ یکی از این المان ها، گل ها و گیاهان هستند. حضور گیاهان در دکوراسیون داخلی علاوه بر ایجاد زیبایی بصری اکسیژن تازه محیط را نیز تامین می کند. این روزها که اکثر انسان ها آپارتمان نشین شده اند؛ می توانید از گیاهان آپارتمانی در طراحی فضای داخلی خانه خود استفاده کنید که نگهدای سختی هم ندارند. همچنین گیاهان باعث کاهش استرس و اضطراب شده و حضور گیاهان در اتاق خواب باعث می شود خواب شبانه عمیق تر و سالم تری را تجربه کنید.

کاشت سبزی های کاربردی در آشپزخانه

مکان های مناسب گیاهان در دکوراسیون داخلی

گوشه های خالی خانه: در هر خانه ای فضاهایی هست که نمی توان آن ها را با اثاثیه منزل پر کرد مانند گوشه های خالی کنار مبلمان. در اینجا استفاده از گیاهان تغییر بسزایی در محیط ایجاد می کند. در اینجا می توانید از گیاهانی همچون نخل مجستی، برگ انجیری، کاج مطبق و … استفاده کنید.

روی طبقه کتابخانه یا قفسه ها: اگر در منزلتان کتابخانه یا تعداد زیادی قفسه دارید می توانید برای روح بخشیدن به این فضا از گل های کوچک و مینیاتوری استفاده کنید. گیاهانی مانند سانسوریا پاکوتاه، هاورتیا گورخری، زامیفولیا و … هم رشد کمی دارند و هم برای این فضا مناسب هستند.

روی میز غذاخوری، میز تحریر و میز عسلی: میز غذاخوری یک نقطه کانونی در هر خانه ای محسوب می شود و دیزاین صحیح آن تاثیر بسزایی بر دکوراسیون کلی منزل شما دارد. استفاده از گیاهان بر روی میز غذاخوری، میز تحریر و میز عسلی می تواند آن ها را از حالت بی روح در آورد و به یک گوشه ی دنج تبدیل کند.

روی میز آرایش و کنسول: میز آرایش و میز کنسول هر دو مکان هایی هستند که هر روز چندین مرتبه از جلوی آن رد می شویم و خود را در آینه آنان می بینیم بنابراین با قرار دادن چند گل و گلدان کوچک می توانید حس طراوت و تازگی را به خود منتقل کنید.

کلام آخر صاحو

گیاهان در طراحی دکوراسیون داخلی فضای خانه نقش ویژه ای دارند و ما به شدت استفاده از گیاهان آپارتمانی را به شما توصیه می کنیم. اینکه از کدام نوع گیاهان استفاده کنید؛ کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. امیدواریم با به کارگیری ایده های مطرح شده در این مقاله در جهت زیباسازی منزل خود گام بردارید. همچین با شرکت در دوره ی طراحی مفهومی صاحو می توانید مهارت های لازم را در این زمینه کسب کرده و برای زیباسازی منزل خود اقدام کنید.

نویسنده

Sholeh Gharibi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.