معماری مینیمالیست

منتشر شده در تاریخ

معماری مینمالیستی در آخر دهه 1980 در لندن و نیویورک جریان پیدا کرد. در این دوره، طراحان با استفاده از وسایل سفید رنگ، نورپردازی سفید، فضاهای بزرگ با حداقل استفاده از اشیا به دنبال دستیابی به سادگی مطلق بودند. ایده اصلی طراحی مینیمال رسیدن به کیفیت های بنیادی و سادگی است. مینیمالیسم، تسهیل سازی فضاهای زندگی و آشکار سازی ویژگی ساختمان هاست. ناظران، ظهور مینیمالیسم را پاسخی به بی‌رحمی و هرج و مرج زندگی شهری توصیف می‌کنند. به عنوان مثال، در ژاپن معماری مینیمالیستی در دهه ۸۰ هنگامی که شهرهای آن گسترش و رشد سریع جمعیت را تجربه کردند، توسعه پیدا کرد. این سبک یک پادزهر برای ترافیک، تبلیغات و ساختمان‌های بدقواره محسوب می‌شود.

اتاق نشیمن مینیمال

اگر فضای شما کوچک باشد، سبک مینیمال می‌تواند انتخاب خوبی برای دکوراسیون‌تان باشد. چرا که سبک مینیمال این قابلیت را دارد که فضای زندگی شما را بزرگتر از اندازه‎ی واقعی آن نشان دهد. برای دکوراسیون مینیمالیستی اتاق نشیمن، انتخاب رنگ‌های محدود و آرام که احساس آرامش و هماهنگی بین اجزاء فضا را به ارمغان می‌آورد، مناسب است. رنگ‌های سفید، خاکستری، بژ، سبز نیمه تیره و آبی ملایم انتخاب‌های معمول در این استایل هستند. بلمان باید ساده و بدون طرح‌ها یا الگوهای پیچیده باشد. انتخاب مبلمان با طراحی‌های ساده و منحصربه‌فرد به فضای شما جلوه خاصی می‌دهد. ایجاد پنجره‌های بزرگ و باز برای ورود نور طبیعی، فضا را پرانرژی و باز می‌کند. اگر ممکن است، از رنگ‌های روشن در پنجره‌ها استفاده کنید تا نور طبیعی بیشتری وارد اتاق شود. با رعایت این نکات، می‌توانید یک اتاق نشیمن مینیمالیستی و شیک ایجاد کنید که هماهنگی بین اجزاء آن و تأثیر آرامش‌بخش آن بر شما و مهمانانتان را به ارمغان می‌آورد.

اتاق خواب مینیمال

اتاق خواب سبک مینیمالیست برای افرادی که ارزش های مشابهی در زندگی خصوصی خود دارند توصیه می شود. برای افراد احساساتی که تمایل به جمع آوری سوغاتی های مهم و اشیایی که داستان های شخصی را منتقل می کنند، مناسب نیست. برای انتخاب تخت خواب در دکوراسیون مینیمال اتاق خواب پیشنهاد می‌کنیم که از تخت خواب‌ مینیمال  ساده، گوش‌دار، بدون کتیبه، مسطح و کم ارتفاع استفاده کنید. گ دیوارها یکی از مهمترین اصول در دکوراسیون اتاق خواب مینیمال است. معمولا به منظور تمیزی یکدست و جلوگیری از بی نظمی ، دیوار ها را به رنگ سفید و بدون پترن و الگو تزیین می کنند . اما اگر به نظر شما رنگ سفید بیش از حد ساده به نظر می رسد می توانید از رنگ های بژ ، خاکستری ، قهوه ای مایل به زرد و رنگ های ملایم این چنینی استفاده کنید.

اتاق کار مینیمال

اتاق کار مینیمال اتاقی است که بیشترین تمرکز در آن بر روی سادگی قرار گرفته و در آن هیچ چیزی به جز میز، چراغ مطالعه و … وجود ندارد. یکی از ایده های جالب برای طراحی اتاق کار مینیمال، استفاده از میز کار مینیمال است. این میزها با داشتن ظاهری لاکچری، ساده بوده و به شکل چهارگوشی در اتاق قرار می گیرند. ضمن اینکه جادار بوده و امکان جاسازی بسیاری از وسایل شما را فراهم می آورند. ظرفیت نگه داری این میز باعث جلوگیری از شلوغی میز و محیط اطراف می شود و شما را به شدت به سبک مینیمال نزدیک می سازد. اگر از کاغذ زیادی استفاده می کنید، جعبه ای روی میز خود قرار دهید و مطمئن شوید که همه کاغذها را از جمله پیام های متنی و یادداشت ها در آن قرار داده اید تا به موقع بررسی شود.

سرویس بهداشتی مینیمال

داشتن حمام و دستشویی که بخوبی طراحی شده باشد، رویای همه ماست. اما تنها یک سبک دکوراسیون در دنیا وجود دارد که همیشه محبوب به نظر می رسد، و آن مدل های مینیمالیستی می باشد.

نویسنده

Sholeh Gharibi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.