سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

منتشر شده در تاریخ

تاریخچه سبک نئوکلاسیک به قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی که به دوران ویکتوریایی مشهور است، بر می‌گردد. در اواسط قرن هجدهم میلادی در قاره اروپا، ثروتمندان به دنبال الهام گرفتن در دکوراسیون داخلی خانه های خود از المان های معماری دوران باستان و آثار به جا مانده از معمار برجسته دوره رنسانس، آندره آ پالایو بودند. با اینکه این سبک در گذر زمان تغییراتی کرده است اما هنوز جذابیت خود را حفظ کرده است. این سبک طرفداران زیادی دراد به ویژه در میان علاقمندان به تجملات !

رنگ ها در سبک نئوکلاسیک

رنگ ها در نئوکلاسیک شبیه به پالت رنگ کلاسیک است. برای رنگ پس زمینه می‌توان از رنگ های : سفید ، بژ ، خاکستری ، ماسه ای و سایر رنگ های خنثی استفاده کرد. در انتخاب رنگ ها باید به اندازه اتاق توجه نمود تا بیش از حد کوچک و تاریک به نظر نرسد. رنگ­های نقره ای ، کرم ، طلایی ، آبی و شکلاتی با هر ترکیبی زیبا بنظر می رسند و باعث می شوند تا دکوراسیون شما لوکس و گران بنظر برسید.

کفپوش ها در سبک نئوکلاسیک

در سبک نئوکلاسیک می­توان از لمینت یا پارکت استفاده کرد. می توانید از سنگ و کاشی و سرامیک نیز در این سبک استفاده کنید و آمیختگی کلاسیک و مدرن را در این سبک به حد نهایت خود برسانید.

مبلمان در سبک نئوکلاسیک

مشخصه سبک دکوراسیون نئوکلاسیک المان های اصلی آن است. یکی از این المان های اصلی مبلمان است. مبلمان سبک نئوکلاسیک بر خلاف سبک کلاسیک باجزییات زیاد نیست؛ بلکه یک فریم چوبی ساده است با پارچه های تک رنگ و بدون طرح که در صورت تمایل می­توانید از پارچه های طرح دار برای کوسن ها بهره ببیرد.

دیوارها و سقف در سبک نئوکلاسیک

یکی از عناصر اصلی سبک نئوکلاسیک استفاده از نقوش تزئینی برجسته است. همچنین می توانید با استفاده از لوسترهای تزیینی جلوه زیبایی به سقف ببخشید . تابلوهای نقاشی خاص با قاب های برجسته هم از ویژگی های بارز این سبک است.

فرش در سبک نئوکلاسیک

یکی از عناصر جدایی ناپذیر در هر سبکی، فرش است  که باید در انتخاب آنها دقت ویژه ای داشته باشید. فرش های مدرن تک رنگ معمولا با این سبک همخوانی ندارند. درواقع باعث ایجاد تضادی میان اصالت و مدرنیته می شوند. فرش های نئوکلاسیک نه به اندازه فرش های سنتی ایرانی پر نقش و نگارند و نه مانند فرش های مدرن، ساده و بدون طرح هستند. فرش های گل برجسته از بهترین انتخاب ها هستند و اصالت را از فرش ها به سایر المان ها منتقل می کنند.

پرده در سبک نئوکلاسیک

پرده ها در این سبک باید بلند اما ساده و شیک باشد. در این سبک بیشتر از پارچه های طبیعی استفاده می‌شود. می توانید از پارچه های پنبه ای، کتان، لنین و پارچه های مخلوط استفاده کنید. پرده ها در سبک نئوکلاسیک ساده تر از سبک کلاسیک هستند. اگر می خواهید فضا لوکس تر به نظر بیاید پرده های مخمل بهترین گزینه است.

نویسنده

Sholeh Gharibi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.