سبک دکوراسیون مونوکروم

منتشر شده در تاریخ

کلمه مونوکروم به معنای تک رنگ است، اما به این معنی نیست که برای دکوراسیون داخلی شما تنها از یک رنگ می توانید استفاده کنید. مونوکروم یکی از سبک های جذاب و پرطرفدار این روزها است که هم سبکی آرامش بخش و هم جسورانه به شمار می رود. در این سبک شما باید یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید و در دکوراسیون کل فضا از سایر تناژهای آن رنگ استفاده کنید. انتخاب رنگ بستگی به سلیقه خودتان دارد؛ ممکن است شخصی رنگ های شاد و پر انرژی را بیشتر دوست داشته باشد و شخصی دیگر رنگ های آرامش بخش و ملایم را ترجیح دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر شما را با ویژگی های این سبک آشنا کنیم.

همیشه مد است!

این سبک هیچگاه از مد نمی افتد. شما با انتخاب یک رنگ که بیانگر احساسات شما است می توانید یک محیط کاملا شخصی برای خود رقم بزنید. اگر نمی خواهید که به مدت طولانی فضای خود را تغییر دهید سبک مونوکروم مناسب شما است.

انتخاب رنگ در سبک مونوکروم

انتخاب رنگ در این سبک بستگی به سلیقه و فضای داخلی شما دارد. شما می توانید بر اساس احساسی که می خواهید از محیط بگیرید ابتدا یک رنگ را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر رنگ مورد علاقه ی شما سبز است می توانید آن را به عنوان رنگ پایه ی انتخاب کنید و از سایر تناژهای سبز مانند سبز تیره، سبز روشن، سبز زیتونی و… استفاده کنید. اگر فضای شما کوچک است و نورگیر کمی دارد بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید تا فضا را دلباز تر نشان دهد.

آیا مونوکروم کسل کننده است؟

اشکال اصلی این سبک این است که بعد یک مدت طولانی ممکن است کسالت آور شود. اگر به طور یکنواخت از یک رنگ استفاده کنید قطعا برای شما کسالت آور خواهد بود. برای جلوگیری از این کسالت می توانید از گل و گیاه یا اکسسوری های رنگی متضاد یا مکمل به میزان محدود استفاده کنید.

نحوه چیدمان در سبک مونوکروم

این سبک برای دکوراتورهای مبتدی بسیار مناسب است چرا که نیاز به بررسی ترکیب رنگ در دکوراسیون ندارد. در این سبک به راحتی می توانید وسایل را برای چیدن آماده کنید. در این سبک هر وسیله ای با هر سبکی به دلیل وجود یک رنگ به راحتی ست می شود. در عین حال این سبک یکی از سخت ترین ها هم می تواند باشد چرا که بدون رعایت این نکات بسیار یکنواخت خواهد بود.

نویسنده

Sholeh Gharibi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.