تاثیر دکوراسیون داخلی بر روحیه ی افراد

منتشر شده در تاریخ

یکی از مکان هایی که همواره در آن سکونت داریم خانه است و تاثیر دکوراسیون داخلی بر سلامت روان افراد به لحاظ علمی ثابت شده است. بیشتر افراد به همین خاطر به نحوه چیدمان منزل خود اهمیت زیادی می دهند. اگر خانه بهم ریخته باشد یا دکوراسیون آن مورد علاقه ی فرد نباشد بر سلامت روان او تاثیر منفی می گذارد و باعث تضعیف روحیه ی او می شود. به همین خاطر این روز ها رشته طراحی دکوراسیون داخلی طرفداران بسیاری پیدا کرده و افراد به منظور دیزاین منزل خود خواهان یادگیری این رشته هستند.

اهمیت دکوراسیون داخلی تنها محدود به محیط خانه نمی شود بلکه شامل محل کار نیز می شود. اگر محل کار و محییط زندگی افراد از چیدمان خوبی برخوردار نباشد بر رضایت از شغل و زندگی تاثیر می گذارد. شاید برخی از افراد گمان کنند که این عقیده از روانشناسی زرد نشأت گرفته باشد اما واقعیت این است که پس از چندین ساعت کاری بازگشت به خانه به ما احساس خوبی می دهد چرا که محیط و انسان تاثیر متقابل بر یکدیگر داند.  هماهنگی رنگ، نور، مبلمان و سایر اثاثیه تاثیر فوق العاده ای بر روحیه افراد دارد و می تواند بازدهی افراد را افزایش دهد.

هنگامی که افراد مدت طولانی را در یک دکوراسیون سپری می کنند قطعا تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت. دکوراسیون داخلی حتی در درمان بیماری هایی همچون اضطراب و افسردگی نیز نقش دارد. از نظر پزشکان تغییر در دکوراسیون منزل و رنگ آیتم های موجود در آن نقش بسزایی در روحیه ی افراد دارد. افراد کمی هستند که چیدمان منزلشان بر اساس دکوراسیون داخلی است. وقتی فضای منزل شما متناسب با روحیات شما نباشد قطعا باعث افزایش اضطراب و افسردگی شما می گردد.

 نور

نور نقش مهمی در افزایش روحیه افراد دارد. نور احساس آرامش و صمیمیت را به افراد منتقل می کند و باعث تقویت روحیه می شود. نور طبیعی علاوه بر ایجاد حس تازگی سلامت روان افراد را هم بهبود می بخشد.

گل ها و گیاهان 

یکی از راهکار های درمان افسردگی کاشت و نگهدای از گیاهان است. با آوردن چند گیاه به داخل اتاق خواب و پذیراییتان محیط خارج از منزل را به شما یادآوری می کند. حضور گیاهان آپارتمانی در خانه علاوه بر بهبود روحیه شما هوای خانه ی شما را نیز تصفیه می کند.

رنگ

رنگ ها تاثیر عمیقی بر احساسات و روحیه افراد دارند. به عنوان مثال رنگ های سبز و آبی به عنوان رنگ های آرام بخش به شمار می روند. شما با بکارگیری رنگ مناسب می توانید روحیه ی خود و اعضای خانوادتان را تقویت کنید.

نظم

شما هرگز در یک خانه شلخته نمی توانید احساس شادی و آرامش داشته باشید. سعی کنید محیط خواب و اطرافتان را همیشه مرتب نگه دارید. همچنین سعی کنید کمد لباستان را از لباس هایی که نمی پوشید، انباشته نکنید. اینگونه هر زمان که وارد اتاقتان شدید، با اتاقی مرتب رو به رو خواهید شد.

نویسنده

Sholeh Gharibi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.