ایده چیدمان کتابخانه در پذیرایی

منتشر شده در تاریخ

برخی از افراد علاوه بر مطالعه کتاب از آن ها برای تزئین سالن پذیرایی خود نیز استفاده می کنند. بهتر است کتاب ها را منظم بچیینید تا علاوه بر زیبایی، دسترسی به آن نیز راحت باشد. سعی کنید کتاب های بزرگتر را زیر و کتاب های کوچک تر را رو قرار دهید تا به راحتی آن ها را ببینید و بخوانید. در این مطلب به بررسی نحوه چیدمان کتابخانه در پذیرایی می پردازیم. با ما همراه باشید تا با الهام گرفتن از این ایده ها فضایی دنج و آرامش بخش برای خود ایجاد کنید.

کتابخانه زیر پنجره

یکی از زیباترین ایده ها برای چیدمان کتابخانه قرار دادن آن در زیر پنجره است. از طریق این ایده می توانید از فضای پنجره نیز بهره برداری کنید. برای این کار می توانید از کتابخانه هایی با ارتفاع مناسب استفاده کنید. همچنین می توانید از گلدان ها و سایر دکوری های تزئینی نیز بر روی آن استفاده کنید؛ اینگونه هم گیاهان نور خورشید را دریافت می کنند و هم روح زندگی در خانه جریان می یابد.

شلف دیواری

یکی از بهترین گزینه ها برای قرار دادن کتاب ها شلف های دیواری هستند. مهم ترین مزیت شلف های دیواری نسبت به کتابخانه های ایستاده این است که آن ها فضایی را اشغال نمی کنند. این ایده برای هم برای خانه های کوچک بسیار مناسب است و هم جلوه ی شیک و زیبایی به منزل شما می دهد.

کتابخانه در اطراف شومینه

شومینه ها علاوه بر آن که یک وسیله گرمایشی محسوب می شوند، نقش دکوری را هم در خانه دارند و باعث زیباتر شدن فضای خانه می شوند. کتابخانه را باید طوری قرار دهید که اطراف شومینه را پوشش بدهد. با قرار دادن کتاب‌ها و اشیاء دکوراتیو در کتابخانه خود می توانید فضایی گرم و دلنشین را در سالن پذیرایی خود فراهم کنید.

کتابخانه اطراف تلویزیون

یکی از ایده های جذاب برای چیدمان کتابخانه اطراف تلویزیون است. از آنجایی که ما معمولا اطراف تلویزیون مبل یا صندلی قرار نمی دهیم این قسمت از خانه معمولا بدون استفاده باقی می ماند. بنابراین نصب کتابخانه بر روی این دیوار نه تنها فضا را اشغال نمی کند بلکه دیوار پشت تلویزیون را از حالت یکنواختی نیز در می آورد.

 کتابخانه‌ها به‌عنوان جداکننده‌های فضایی

یکی از بهترین روش ها برای تفکیک فضا استفاده از کتابخانه به عنوان جدا کننده است. با این روش هم می توانید در استفاده از فضا صرفه جویی کنید و هم یک بخش را از سایر بخش های خانه جدا و برای خود حریم خصوصی ایجاد کنید. این روش هم ارتفاع اتاقتان بیشتر نشان می دهد و هم ظاهری شیک و زیبا به منزل شما می دهد.

 کتابخانه با محوریت مبلمان نشیمن

در گذشته وجود کتابخانه در منازلی که به سبک کلاسیک طراحی شده بودند، امری عادی بود. کتابخانه در پذیرایی تاثیر مستقیمی بر چیدمان خانه شما دارد. همچنین اگر فردی کتابخوان هستید می توانید به جای قرار دادن یک بوفه با ظرف های بزرگ یک کتابخانه نصب کنید و با قرار دادن کتاب ها و وسایل تزئینی آن را تکمیل کنید.

نویسنده

Sholeh Gharibi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.