ایده چیدمان اتاق کودک

منتشر شده در تاریخ

اتاق کودک اولین فضایی است که در طول عمرش ابتدا به آن احساس تعلق پیدا می کند. طراحی اتاق کودک باید با طراحی اتاق بزرگسال تفاوت داشته باشد زیرا اتاق کودک تنها مکانی برای استراحت او نیست بنابراین چیدمان اتاق کودک باید فضایی برای استراحت، آموزش و بازی او فراهم کند. کودک شما مهم ترین دوره رشد خودش را در همین اتاق می گذراند. نحوه چیدمان اتاق هر کودکی بر اساس سن، جنسیت، سلیقه و تمایلات او متفاوت است. تمام والدین دوست دارند که بهترین ها را برای فرزند خود فراهم کنند در این مقاله با ما همرا باشید تا به شما آموزش دهیم که چگونه با وسایل ساده و حتی دورریختنی می توانید اتاق فرزندتان را دیزاین کنید.

رنگ اتاق کودک

مهم ترین عنصر در طراحی و چیدمان اتاق کودک، رنگ است. رنگ ها اتاق کودک را زنده می کند و تاثیر بسزایی در روحیه ای می گذارد. شما می توانید از رنگ هایی مانند لیمویی، آبی ملایم، سبز و صورتی ملایم و سایر رنگ های آرامش بخش برای مادران و کودکان استفاده کنید.

کاغذ دیواری اتاق کودک

بهتر است که در انتخاب کاغذ دیواری از طرح های  کارتونی شلوغ پرهیز کنید زیرا باعث می شود ذهن کودک زود خسته شود. همچنین می توانید بر روی یکی از دیوارهای اتاق کودک پانل های مخصوص یا فوم نصب کنید تا هر زمان که مایل بودند بر روی آن نقاشی بکشند.

چیدن عکس های کودک

شما می توانید با استفاده از چسب عکس های کودکتان و تصاویر مورد علاقه ی او را به دیوار بچسبانید. می توانید عکس های کودک را به شکل عمودی بالای تخت او نصب کنید که جلوه ی زیبایی هم به اتاق می دهد. همچنین می توانید عکس حیوانات و شخصیت های مورد علاقه کودک را نیز بر روی دیوار بچسبانید با این کار کودک احساس تعلق پیدا می کند.

درست کردن چادر

شما می توانید با تعدادی چوب و چند متر پارچه ارزان به راحتی یک چادر سرخپوستی برای فرزندتان درست کنید. حتی می توانید با مقوا هم این کار را انجام دهید و چادر های متنوع بسازید. داخل چادر را هم می توانید با کاغذ رنگی تزئین کنید و کنجی دنج برای فرزندتان فراهم آورید.

پرده اتاق کودک

برای اتاق کودک باید از پرده های لطیف و بدون الیاف استفاده کنید تا باعث حساسیتشان نشود و بتوانید زود به زود آن را بشویید. برای اتاق کودک نباید از پرده های ضخیم استفاده کنید تا مانع ورورد نور نشود. طرح  و رنگ پرده در شکل گیری شخصیت بزرگسالی کودک نقش بسیاری دارد. بنابراین در انتخاب پرده کودک به این موارد توجه کنید و سلیقه کودک خود را از یاد نبرید !

حفظ امنیت کودک

هنگام چیدمان اتاق کودک باید به امنیت او در حین بازی کردن هم توجه داشته باشید. شما باید سرویس خواب و وسایلی را برای کودک خود انتخاب کنید که نوک تیز نباشند. اگر فرزند شما خردسال است از کف‌پوش های فومی که هم نرم و مقاوم است استفاده کنید تا اگر کودک شما افتاد آسیبی نبیند. شستشوی این کف‌پوش‌ها هم راحت بوده و می توانید به منظور حفظ سلامتی فرزندتان هر چندوقت یکبار آن ها را بشویید.

نویسنده

Sholeh Gharibi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.