ایده‌های تزئین دیوار

منتشر شده در تاریخ

حال که در آستانه ی سال جدید هستیم، دیوار ها یکی از گزینه های مناسب برای تغییر حال و هوای خانه هستند. حتی یک تغییر جزئی در دیوار ها می تواند ظاهر خانه را به کلی تغییر دهد. برای تغییر دیوار نیازی به هزینه های گزاف نیست؛ شما حتی می توانید به کمک وسایل دور ریختنی و با کمترین هزینه دیوار خود را به بهترین شکل ممکن دیزاین کنید. فرقی نمی کند که خانه ی شما چه سبکی باشد از میان ایده هایی که معرفی می کنیم می توانید هر کدام را که با سبک خانه ی شما مرتبط است انتخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا چند نمونه از ایده های تزئین دیوار را بیاموزید. امیدواریم که مشاهده این مدل ها برای شما لذت بخش باشد.

تزیین دیوار با عکس

یکی از ایده های دیزاین داخلی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است، استفاده از عکس اعضای خانواده است. برای این کار می توانید یک عکس بزرگ را که دوست دارید در وسط قرار دهید و اطراف آن را با عکس های کوچک تر پر کنید. حتی می توانید این کار را با کمترین هزینه و بدون قاب عکس هم انجام دهید. به عنوان مثال می توانید این کار را با استفاده از چسب، گیره  یا طناب انجام دهید. همچنین با این روش می توانید هر زمانی که عکس جدیدی گرفتید به راحتی به مجموعه خود اضافه کنید.

دکوراسیون دیوار با عکس های نقاشی شده

اگر اهل هنر و نقاشی هستید و همچنین به دنبال یک تفریح برای آخر هفته خود، تنها کافی است یک مقوا و قلمو بردارید و آن را به سلیقه خودتان نقاشی کنید. می توانید از طرح های انتزاعی هم برای این کار استفاده کنید و با نصب آن بر روی فضای خالی دیوار اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود از دیدن آن لذت ببرید.

نصب کلاه بر روی دیوار

اگر اهل کلاه هستید و تعداد زیادی کلاه دارید که برای جاسازی آن ها دچار مشکل شده اید، می توانید آن ها را بر روی یک دیوار نصب کنید. کلاه‌ یکی از زیباترین اکسسوری هایی است که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. گاهی عادی ترین وسایل در خانه می توانند به عناصر بزرگی برای دیزاین خالی تبدیل شوند. برای این کار می توانید هم کلاه ها را بر روی دیوار آویزان کنید و یا در قفسه قرار دهید.

نصب گیاهان گلدانی بر روی دیوار

نگهداری از گیاهان در منزل کار جذابی است. گیاهان نه تنها دکوراسیون داخلی خانه ی ما را زیباتر می کند بلکه اکسیژن لازم را نیز فراهم می کنند. بنابراین اگر در آپارتمان زندگی می کنید و فضای کافی برای قرار دادن گلدان ها ندارید، می توانید از گلدان های آویز استفاده کنید. شما می توانید گلدان های خود را بر روی شلف های دیواری نیز قرار دهید.

نصب ریسه‌های نوری

یکی از ابزار ها برای تزئین دیوار ریسه های نوری هستند که در ابعاد و سایز های متنوع در بازار وجود دارد. با نصب چند ریسه نوری بر روی دیوار می توانید یک دیوار سفید را به یک صفحه جادویی تبدیل کنید. همچنین می توانید عکس های خود را به این ریسه های نوری نصب کنید.

نصب آیینه بر روی دیوار

 یکی از قدیمی‌ترین تزئینات دکوراسیون داخلی آینه کاری است. استفاده از آینه علاوه بر زیباترشدن فضای داخلی باعث بزرگ تر شدن فضا نیز می شود. آینه ها دارای دو نقش تزئینی و کاربردی هستند بنابراین بهتر است آینه ای را انتخاب کنید که علاوه بر دیزاین دیوار منزل شما جنبه ی کاربردی نیز داشته باشد.

استفاده از فرش ها برای تزیین دیوار

معمولا ظروف و اشیای قدیمی جایگاه ویژه نزد ایرانیان دارد یکی از این اشیای قدیمی فرش و گلیم ایرانی هستند. فرش ها همانطور که بر روی فضای کف خانه تاثیر دارند بر روی دیوار ها هم درخشان خواهند بود. اگر می خواهید خانه ای شیک و اصیل داشته باشید نصب فرش بر روی دیوار بهترین گزینه است. روش های متفاوتی برای نصب فرش بر روی دیوار وجود دارد هم میتوانید آن ها با چسب بر روی دیوار بچسبانید و هم اینکه قاب بگیرید.

نویسنده

Sholeh Gharibi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.