اصول فنگ شویی

منتشر شده در تاریخ

آیا تا به حال نام فنگ شویی را شنیده اید؟ آیا تا کنون به معنای فنگ شویی و تاثیر آن بر زندگیتان اندیشیده اید؟ آیا می دانید با رعایت چند نکته ساده و چیدمان خانه خود بر اساس اصول فنگ شویی می توانید شادی و انرژی را به جریان اندازید؟ در این مقاله با ما همراه باشد تا با نحوه چیدمان خانه بر اساس اصول فنگ شویی و اثرات آن بیشتر آشنا شوید.

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی فلسفه و هنر باستانی قدیمی چینی است. بر اساس این اصل هر فضایی از خانه انرژی خاص خودش را دارد و با قرار دادن اشیاء در جای مناسب خود، سلامتی و خوشبختی را به ارمغان می آورد. فنگ شویی درواقع هنر تعادل برقرار کردن بین انسان و محیط پیرامونش است. این سبک دکوراسیون محیط امن و دلنشینی را در خانه بوجود می آورد.

  1. استفاده از آینه

از آینه به منظور جذب و به حرکت انداختن انرژی استفاده می شود. در اصل فنگ شویی آینه ها باید کامل باشد و اشیاء را تکه تکه نشان ندهند. همچین تخت خواب نباید رو به روی آینه قرار گیرد.

2. استفاده از نور و هوای تازه

یکی از عناصر مهم جهت به جریان انداختن انرژی مثبت در خانه نور طبیعی و هوای تازه است. استفاده از پرده های نازک و رنگ روشن باعث ورود نور طبیعی به خانه می شود و احساس تازگی به ما می دهد.

3.واضح نگه داشتن درب ورودی

در اصول فنگ شویی درب ورودی منزل بسیار مهم است. درب ورودی درگاه اصلی خانه است که انرژی از طریق آن وارد می شود و بنابراین نظافت آن بسیار مهم است. مثلا می توانید یک آینه رو به روی در نصب کنید تا انرژی دو چندان شود.

4. قرار دادن عکس اعضای خانواده

صبق اصول فنگ شویی بهتر است عکس های خانوادگی در قسمت شرق خانه و عکس افراد حامی را در شمال غرب خانه  قرار دهید. توجه کنید که عکس زوج ها را نباید در دو قاب جداگانه قرار دهید.

5. بسته نگه داشتن درب توالت

صبق اصول فنگ شویی سرویس بهداشتی دارای انرژی منفی است و باز گذاشتن در آن باعث پخش شدن این انرژی و کاهش حس شادی در خانه می شود.

6. استفاده از گیاهان

یکی از قوی ترین عناصر در فنگ شویی، گیاهان هستند. گیاهان علاوه بر زیبا سازی انرژی طبیعت را نیز به خانه می آورند. باید گیاهانی را انتخاب کنید که نگهداری از آن ها برای شما آسان باشد. باید شرایط نور خانه خود را در نظر بگیرید و گیاهانی را انتخاب کنید که شرایط نگهداری آسانی داشته باشند.

نویسنده

Sholeh Gharibi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.