اصول طراحی خانه های کوچک

منتشر شده در تاریخ

امروزه با توجه به افزایش جمعیت و کم شدن متراژ خانه ها، اطلاع داشتن از نحوه چیدمان خانه های کوچک امری ضروری بنظر می رسد. طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک هنر جا دادن لوازم منزل در فضای محدود است. درواقع شما با بکارگیری ترفندهایی می توانید از حداکثر فضا بهره ببرید و کاری کنید تا خانه ی شما بزرگ تر از آن چه که هست بنظر بیاید در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با این نکات بیشتر آشنا کنیم.

استفاده از آینه ها

استفاده از آینه ها در فضای کوچک معجزه می کند. یک آینه ی بزرگ باعث می شود تا فضا دو برابر احساس شود. آینه علاوه بر اینکه فضا را روشن تر و درخشان تر می کند؛ باعث ایجاد ظاهری لوکس و شیک نیز می شود.

استفاده از مبلمان ال

هنگام چیدن منازل کوچک انتخاب نوع مبلمان بسیار مهم است. بهترین انتخاب برای خانه های کوچک، مبلمان ال است. همچنین می توانید مکعب هایی تهیه کنید که هم به عنوان میز جلومبلی و هم به عنوان صندلی کاربرد دارد.

نصب پرده های بلند

یکی از راهکار های دیگر برای بزرگ تر نشان دادن فضای منزلتان استفاده از پرده های بلند است مخصوصا اگر سقف منزل شما کوتاه باشد. پرده های خانه های کوچک بهنر است ساده و به رنگ روشن باشد. همچین پرده ها باید به راحتی باز و بسته شوند تا اعضای خانواده بتوانند از نور طبیعی بهره بگیرند.

استفاده از رنگ های روشن

برای خانه های کوچک بهتر است از رنگ های روشن همانند سفید شکری، آبی-خاکستری روشن، بژ، خردلی و کرم قهوه‌ ای استفاده کنید که هم فضا را بزرگ تر نشان می دهد و هم باعث ایجاد آرامش می شود. بهتر است که از رنگ های تیره دوری کنید چون هم فضا را گرفته و هم کوچک نشان می دهد.

استفاده از لوازم چند منظوره

در خانه های کوچک باید از لوازمی استفاده کنید که منظوره باشد. به عنوان مثال می توانید از مبل تختخوابشو بهره بگیرید تا هنگام حضور مهمان نیز برای شما کاربرد داشته باشد. همچنین می توانید از میزی استفاده کنید که هم برای مطالعه مناسب باشد و هم به عنوان میز غذاخوری عمل کند.

نویسنده

Sholeh Gharibi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.