چگونه یک طراح داخلی موفق شویم؟

منتشر شده در تاریخ

آیا همیشه دیگران از سلیقه شما در نحوه چیدمان خانه تان تعریف کرده اند؟ آیا عاشق تزئینات و چیدمان مبلمان هستید و از این کار لذت می برید؟ اگر پاسختان به این سوال ها مثبت است احتمالا شغل طراحی داخلی گزینه مناسبی برای شما است. اگر عاشق‌بازی با رنگ ها، پارچه ها و منسوجات‌ هستید و میخواهید به یک طراح داخلی موفق تبدیل شوید می توانید در یک دوره آموزشی معتبر شرکت کنید. برای تبدیل شدن به یک طراح داخلی برجسته باید یک سری نکات را رعایت کنید که در ادامه به معرفی برخی از آنان می پردازیم.

افراد و سلیقه های منحصر به فردشان: یکی از مهم ترین مواردی که باید در این شغل به آن توجه داشته باشید توجه به سلیقه افراد خانواده است. اینکه شما طراح داخلی هستید و سلیقه خوبی دارید به معنای برتری شما نیست و تصمیم نهایی را باید مشتری بگیرد.

آسایش افراد: خانه اولین فضایی است که آدمی احساس تعلق به آن را تجربه می کند. ارزش هر اثر معماری وابسته به این است که تا چه اندازه آسایش و راحتی افراد درون خانه را تامین می کند. به عبارت دیگر فضای داخل خانه می تواند منبع بی نهایتی از نشاط و آرامش باشد به شرط آنکه اصول حیاتی رعایت شود.

هماهنگی: هماهنگی یعنی اجزای بکار رفته در طراحی داخلی از لحاظ رنگ و طرح و جنس با یکدیگر تناسب داشته باشند. ایجاد هماهنگی در فضا تاثیر به سزایی در ایجاد حس امنیت و آرامش دارد. به این نکته هم توجه داشته باشید که هماهنگی بیش از حد ممکن است کسالت آور باشد پس باید از این اصل به درستی استفاده کنید.

اصل تکرار: در این اصل می توانید با  استفاده چند باره از یک الگو یا یک عنصر تاکید خود را نشان دهید. در واقع این اصل حرکت بصری در طراحی فضا را تنظیم می کند. به عنوان مثال می توانید در فضای نشمین با تکرار چیدمان چندین تابلو کوچک و یا متوسط در کنار یکدیگر ریتمی موزون ایجاد نمایید.

اصل تضاد: یکی از موثرترین اصول برای جلب نظر مخاطبان فضا تضاد و یا کنتراست است. درواقع این ویژگی از ایجاد کسالت و یکنواختی در فضا جلوگیری می کند. شما می توانید با ایجاد تفاوت در رنگها، ابعاد، شکل و فرم اثاثیه تضاد ایجاد کنید.

کلام آخر صاحو

بخش آموزشی صاحو با سه مزیت ورکشاپ‌های رایگان و مستمر، اساتید مجرب و مدارک بین‌المللی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین می‌کند. صاحو دیزاین مدارک خود را با همکاری شرکت بین‌المللی به هنرجویانی که با موفقیت دوره را به‌ پایان می‌رسانند، اعطا می‌کند. این مدارک در سراسر دنیا و در تمامی سفارت‌ها قابل ارائه است. صحت این مدارک با کد رجیستری درج شده بر روی آنها از طریق سایت اصلی آن شرکت، قابل بررسی است.

نویسنده

Sholeh Gharibi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.