چگونه معمار بهتری شویم؟

منتشر شده در تاریخ

اینکه چگونه معمار بهتری شویم سوالی است که شما برای رسیدن به آن از همان ابتدای تحصیلتان باید برای آن برنامه ریزی کنید. در ادامه چند نکته را که به شما کمک می کند تا با رعایت آن ها معمار موفقی شوید را ذکر کرده ایم و امیدواریم که برایتان مفید واقع گردد.

سفر کنید !

حتما شعر بسیار سفر باید تا پخته شود خامی را شنیده اید؟ از دیرباز نیاکانمان به ما توصیه کرده اند تا سفر کنیم زیرا سفر وسعت دید ما را تغییر می دهد و دنیای ما را بزرگ تر می کند. در دهه ی هفتاد سفر بخش جدا نشدنی آموزش معماری بود اما اکنون با زیاد شدن دانشجویان معماری و مشکلات روزافزون اقتصادی این امکان کمتر شده است. اما شما تا می توانید سفر کنید و منتظر دانشگاه نمانید با حضور در فضا ها و شهرهای دیگر به درک تازه ای می رسید که با مطالب کتاب ها و مشاهده فیلم قابل مقایسه نیست.

کتاب بخوانید

کتاب ها همیشه ما را به دنیای دیگری می برند و چون هدف معماری ایجاد بستری برای زندگی بهتر انسان ها است بنابراین شناخت انسان ها ضروری بنظر می رسد. تا می توانید کتاب بخوانید تا با زندگی نزیسته انسان ها بیشتر آشنا شوید و تفاوت انسان ها با یکدیگر را بیشتر بپذیرید. در کنار مطالعه کتاب‌های تخصصی معماری از خواندن قصه‌ها و رمان‌های انسان های دیگر نیز غافل نشوید؛ یکی از بهترین فرصت‌ها برای درک تاریخ معماری خواندن رمان‌های کلاسیک است. کتابهای زندگینامه و سفرنامه هم گزینه خوبی برای درک بهتر رابطه بین انسان و محیط است.

در دفتر معماری کار کنید

اگر از آن دسته افرادی هستید که فکر می کنید در دوران تحصیل فقط باید درس بخوانید و فرصت کار کردن را به بعد از فارغ التحصیلی موکول کنید سخت در اشتباهید زیرا آنچه را که در دفتر معماری می آموزید در دانشگاه آموزش داده نمی شود. در این برهه هم نیاز نیست به پول فکر کنید همین که بتوانید بدون پرداخت هزینه در یک دفتر معماری تنفس کنید برده اید !

به کارگاه ساختمانی بروید

در دانشکده معماری اغلب از فن عملی ساختمان هیچ آموزشی داده نمی شود این را زمانی بهتر درک می کنید که برای اولین بار به عنوان مهندس ناظر سر ساختمان حاضر شوید. درواقع دانشجویان معماری حتی ذره ای با واقعیت‌های فیزیکی فن رشته خود آشنا نمی شوند بنابراین  از حضور در کارگاه‌های ساختمانی غافل نشوید. این جمله را هم همواره به خاطر داشته باشید که معماری که دیواری را با دست های خودش چیده است تمایز بسیاری دارد با کسی که صرفا آن را روی کاغذ درک کرده است.

از پرسیدن نترسید

از سوال پرسیدن نترسید و هرگز گمان نکنید که پرسیدن حاکی از ندانستن شماست؛ بلکه پرسیدن هدفمندی شما را نشان می دهد. اینکه چگونه معمار بهتری شویم یک سوال کلی است که سوال های کوچک زیادی از دل آن زاده می شود. به سادگی از سوالهایی که به ذهنتان خطور می کند رد نشوید تا هم سوالهای بهتری کشف کنید و هم جواب بگیرید. حتی اگر جواب سوالتان را همان لحظه نگیرید آن سوال در ذهن شما و شنونده همچنان زنده باقی خواهد ماند و شما به تدریج در مکان های مختلف به جلوه هایی از جواب خود خواهید رسید.

کلاس بروید

متاسفانه دانشگاه ها از علم روز عقب هستن و صرفا دانشگاه رفتن کفاف همه چیز را نمی دهد؛ درست است که این شرایط ناعادلانه است اما غر زدن چیزی را تغییر نمی دهد پس دست به کار شوید ببینید آموختن چه مواردی لازم است و از یوتیوب، کلاس بیرون و هر جایی که ممکن است آنچه را که لازم است آموزش ببینید زیرا پس از اتمام دوران دانشجویی یادگیری همیشه سخت تر می شود.

کلام آخر صاحو

بخش آموزشی صاحو با سه مزیت ورکشاپ‌های رایگان و مستمر، اساتید مجرب و مدارک بین‌المللی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین می‌کنه. صاحو استایل مدارک خودش رو با همکاری شرکت بین‌المللی رلیانس فرانسه به هنرجویانی که با موفقیت دوره رو به‌ پایان می‌رسونن، اعطا می‌کنه. این مدارک در سراسر دنیا و در تمامی سفارت‌ها قابل ارائه هست و صحت این مدارک با کد رجیستری درج شده بر روی اون از طریق سایت اصلی رلیانس فرانسه قابل بررسی هست.

نویسنده

Sholeh Gharibi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.