چرا معماران باید سفر کنند؟

منتشر شده در تاریخ

معماران بزرگی همچون لوکوربوزیه، لویی کان و سیزا همواره در حال سفر بوده اند و این سفر ها تاثیر چشمگیری بر آثار آن ها داشت.  “لوکوربوزیه” سفر خود را از همان دوران جوانی و هنگامی که هنوز در حال تحصیل بود آغاز کرد او به سراسر اروپا و دریای مدیترانه سفر کرده بود و هر چه را که می دید نقاشی می کرد. سفر نه تنها شما را در معرض تجربیات جدید قرار می دهد و وسعت دید شما را تغییر می دهد بلکه مزایای دیگری نیز برای شما دارد که در ادامه به برخی از آنان می پردازیم

1_حضور در مکان ها و تجربه فرهنگ های جدید

هنگامی که مشغول کار یا مطالعه نیستید می توانید به مکان هایی که قبلا هرگز در آنجا نبوده اید سفر کنید. به عنوان مثال هنگامی که به یک شهر جدید سفر می کنید از دیدن جاذبه های تاریخی آنجا، خوردن غذاهای جدید و حتی حضور در یک فرهنگ دیگر همه و همه انگیزه بیشتری به شما برای کشف دنیای اطرافتان می دهد. هنگامی که به جای مشاهده یک فضا در آنجا حضور پیدا می کنید آن را با تمام حواس خود درک می کنید و  نسبت و مقیاس فضایی را بهتر متوجه می شوید.

سفر کردن علاوه بر اینکه باعث آرامش روحی شما می شود بر تصمیمات طراحی و دیدگاه شما در پروژه های آینده تان نیز به صورت ناخودآگاه اثر می گذارد. پس از سفر نترسید و جهان را کاوش کنید !

2_ آشنایی با افراد جدید

هنگامی که به مکان های جدید سفر می کنید قطعا با افراد جدید هم آشنا می شوید که حتی سبک زندگی و مشاغل خاص خود را دارند. سفر تعاملات اجتماعی افراد را افزایش می دهد و هنگامی که آنها داستان های خود را برای شما بازگو می کنند قطعا تجارب بیشتری را برای شما رقم می زنند. سفر رفتن و این تعاملات اجتماعی با غریبه ها حتی می تواند موقعیت های کاری دیگری را برای شما رقم زند.

3_افزایش خلاقیت

هنگامی که به سفر می روید معمولا آن بخش از مغز خود را که مسئول معماری است، خاموش می کنید. وقتی شما به سفر می روید امتحان کردن غذاهای جدید، بازدید از موزه ها، مکان های تاریخی و پارک ها شما را هیجان زده می کند. همه ی افراد خارج از رشته ی تحصیلی و شغل اصلی خود دارای علایقی هستند که دنبال کردن آن ها باعث تقویت خلاقیتشان می شود. این را بپذیرید که برای اینکه معمار موفقی شوید تنها راه صرفا پشت میز نشستن و ساعت ها کار بی وقفه نیست بلکه با جریان زندگی پیش بروید و با دیدگاه معمارانه به سایر امور زندگی خود نیز بپردازید.

4_استراحت کنید

گاهی تنها چیزی که انسان به آن نیاز دارد تنها کمی استراحت است اما این را فراموش نکنید که وقتی مغز خود را برای چند ساعت یا چند روز خاموش می کنید با انرژی بیشتری می توانید سر کار و درس خود برگردید. مغز ما دائم در حال تصمیم گیری و تحلیل دنیای اطرافش است بنابراین اگر استراحت مناسبی نداشته باشید قدرت تصمیم گیری شما کند و اشتباهاتتان بیشتر می شود بنابراین حتما زمانی را به خود اختصاص دهید و مغزتان را آرام کنید.

نویسنده

Sholeh Gharibi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.