پلازا د اسپانا

منتشر شده در تاریخ

پلازا د اسپانا PLAZA DE ESPAÑA

سویل شهری قدیمی و بی نهایت زیبا در کشور اسپانیا است که علیرغم وسعت کمش، ۳ مورد از بهترین اثرهای میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است. این شهر شاهکارهای دیدنی بسیار دارد. به عنوان نمونه می توان به بزرگترین کلیسای گوتیک جهان، کلیسای سانتا ماریا اشاره کرد که در این شهر قرار گرفته است. پلازا د اسپانا، ساختمان عظیمی که شاید بتوان آن را تحسین برانگیزترین بنای این شهر بعد از کلیسای جامع سویل دانست.

پلازا د اسپانا یک ساختمان آجری نیمه دوار و ساختمانی با استایل معماری نئو- موریش است که در انتهای هر دو طرفش، برج بلندی قرار دارد و جاذبه های اصلی بنا هستند که در ۲ سوی شمالی و جنوبی آن قرار گرفته اند. در جلوی این ساختمان، اگر انحنای نما را دنبال کنید، به کانالی ۵۰۰ متری می رسید که از ۴ پل عبور می کند و درست در وسط این منطقه، خود پلازا قرار گرفته است.

پلازا در وسط پارک ماریا لوییزا و در کنار یکی از خیابان های آن به نام ایزابلا لا کاتولیکا قرار گرفته است، خیابانی که کاملا مخصوص عابران پیاده است و سرتاسر آن پر است از بستنی فروشانی که بستنی های خوشمزه شان را کاملا دست ساز درست می کنند.

پلازا د اسپانا در واقع برای بیست و نهمین نمایشگاه مرکزی ساخته شد. طراحی این ساختمان را شخصی به نام Anibal Gonzalez بر عهده داشته است. اوتصمیم گرفت چنین بنای با عظمتی را بسازد تا هم بر بناهای نمایشگاهی دیگر برتری داشته باشد و هم تحسین همگان را برانگیزد و بتواند افراد زیادی را برای دیدن آن به سویل بکشاند.

نویسنده

Mahtab Etemadi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.