پناهگاه مسیحی las lajas

منتشر شده در تاریخ

کلیسای لاس لاخاس، کلمبیا

پناهگاه مسیحی لاس لاخاس (به اسپانیایی: Santuario de Las Lajas) در بخش نارینیو کلمبیا برفراز کوه واقع شده‌است. این مکان ابتدا تنها یک کلیسای ساده بود که مجسمه های حضرت مریم را در در نمای خارجی خود داشت ولی در سال ۱۹۴۹ میلادی به صورت قصرهایی که از آن به باسیلیکاها نام برده می شود، درآمد.

کلیسای لاس لاخاس امروزی در بین سال های ۱۹۱۶ تا ۱۹۴۹ ساخته شد. هرچند از سال ۱۷۵۶ در این مکان یک پناهگاه و کلیسای کوچک وجود داشته است. این کلیسا برعکس اغلب بناهای ساخته دست بشر در دره ای به اسم دره رودخانه گوآیتارا ساخته شد. این کلیسا و پل روبروی آن که ۵۰ متر طول دارد امکان عبور از روی دره را میدهند که این منظره ای بی همتا را بوجود آورده است. معماری این کلیسا هم از سبک نئوگوتیک الهام گرفته که آنرا تا حدی شبیه کلیساهای باستانی اروپا نموده است.

کلیسای لاس لاخاس که اندکی با مرز اکوادور فاصله دارد، بعد از رویت معجزه آسای مریم مقدس تأسیس گردید و هم اکنون، یکی از معروف ترین اماکن زیارتی کلمبیا به شمار می آید. این کلیسا مجهز به پلی است که اکووادور را به کلمبیا وصل می کند و برای دیدن آن باید گذرنامه به همراه داشته باشید چرا‌که شما با بازدید این کلیسا از دو کشور دیدن نموده اید.

نویسنده

Mahtab Etemadi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.