معرفی دوره ی دکوراسیون داخلی

منتشر شده در تاریخ

طراحی داخلی (به انگلیسی: Interior Design)، هنر و علم ارتقای فضای داخلیِ ساختمان برای دستیابی به محیطی سالم‌تر و زیباتر برای افرادی است که از فضا استفاده می کنند. طراح داخلی کسی است که چنین پروژه‌های ارتقایی را برنامه‌ریزی، تحقیق، هماهنگی و مدیریت می کند. طراحی داخلی یک حرفه چند وجهی است که شامل توسعۀ مفهومی، برنامه‌ریزی فضا، بازرسی سایت، برنامه نویسی، تحقیق، ارتباط با ذینفعان یک پروژه، مدیریت ساخت و اجرای طرح است.

در لغت‌نامه ی وبستر، طراحی داخلی چنین تعریف شده‌است: «هنر یا عمل برنامه‌ریزی و نظارت بر طراحی و اجرای معماری داخلی و مبلمان». طراحی داخلی فرآیند شکل گیری و هماهنگی ویژگیهای زیبایی ساختمان از داخل، با هدف تأمین نیازهای لازم برای استفاده راحت از آن است. حرفه طراحی داخلی به وضوح تعریف نشده و پروژه‌های انجام شده توسط یک طراح داخلی به‌طور گسترده‌ای متفاوت است. عباراتی مانند دکوراتور و طراح اغلب مترادف استفاده می‌شود. با این حال، تمایز میان اصطلاحات وجود دارد.

هنرجویان در این دوره هماهنگ‌سازی طراحی‌شده برای به جلوه در آوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه را آموزش می‌بینند. هنرجیوان دو علم معماری و طراحی داخلی را بر اساس اصول ورود به بازار کار آموزش می‌بینند.

برای دکوراسیون داخلی از کجا شروع کنم؟

اگر می خواهید پیشرفت چشمگیری داشته باشید و در این هنر به صورت جدی و حرفه ای کار کنید، باید سخت کوش باشید. دکوراسیون داخلی و معماری داخلی همیشه در حال به روزرسانی است و شما باید اطلاعات به روز و حرفه ای داشته باشید. دکوراتور داخلی بودن، صرفا به معنی داشتن مدارک متعدد نیست. هرچند برای کار در مکان های حرفه ای و موقعیت های معتبر حتما به آن نیاز پیدا می کنید. در نتیجه راه بهترین و حرفه ای بودن همین است که الان شروع کنید و حرفه ای جلو بروید.

توضیحات دوره ی دکوراسیون داخلی صاحو

آیا این دوره نیازمند پیش‌نیاز است؟

بله. باید تا حدودی آشنا به سبک های معماری داخلی، رنگ شناسی، اصول فنگ شویی و … باشید.

آیا گواهی این دوره معتبر است و می‌توان آن‌ را در سفارت‌ها ارائه داد؟

بله. در صورتی که هنرجویان با موفقیت دوره را تکمیل نمایند، گواهی معتبر و بین‌المللی را دریافت خواهند کرد. این مدرک در سراسر دنیا و در تمامی سفارت‌ها قابل ارائه می‌باشد و صحت این مدارک با کد رجیستری درج شده بر روی آن از طریق سایت اصلی آن قابل بررسی می‌باشد.

چگونه نسخه ضبط ‌شده جلسات را مشاهده کنم؟

نسخه ضبط ‌شده هر جلسه بر روی صفحه دوره قرار می‌گیرد و گزینه مشاهده آن به همراه تاریخ جلسه ظاهر می‌گردد که با زدن برروی آن به صفحه مربوطه به بازپخش منتقل می‌شوید.

چگونه در این دوره ثبت‌نام کنم؟

برای ثبت‌نام در دوره نیاز است تا ابتدا در سایت ثبت ‌نام کرده باشید. سپس با ورود به حساب کاربری خود و مراجعه به این صفحه می‌توانید مبلغ موردنظر برای پیش‌پرداخت دوره را انتخاب کنید و سپس با زدن برروی پرداخت و ثبت ‌نام در دوره به درگاه پرداخت هدایت شوید. پس از پرداخت موفقیت‌آمیز اطلاعات مربوط به دوره در پروفایل‌تان ظاهر می‌گردد. همچنین تا حداکثر ۲۴ ساعت از طرف صاحو دیزاین با شما تماس گرفته می‌شود تا اطلاعات تکمیلی در مورد دوره به شما داده شود.(مشاهده راهنمای جامع)

چگونه در کلاس شرکت کنم؟

برای شرکت در کلاس آنلاین، در صورتی‌ که استاد مربوطه کلاس را شروع کرده باشد، گزینه ورود به کلاس برای‌تان ظاهر می‌گردد که با زدن بر روی آن به صفحه کلاس هدایت می‌شوید.(مشاهده راهنمای جامع کار با سامانه کلاس‌ها)

سوالات بیشتری دارم. از کجا می‌توانم پاسخ خود را دریافت کنم؟

لطفاً ابتدا بخش سوالات متداول را مطالعه فرمائید. درصورتی ‌که پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید از طریق چت آنلاین که در پائین سمت راست دکمه آن وجود دارد، با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما نیز سایر روش‌های تماس با پشتیبانی را مشاهده فرمائید.

طرح درس های دوره ی دکوراسیون داخلی:

نقشه‌خوانی و نقشه‌کشی با اتوکد

طراحی مفهومی (ارگونومی، روان‌شناسی رنگ، نسبت‌های طلایی، هنرهای تجسمی، فنگ‌شویی)

شناخت مواد و مصالح ساختمانی سبک‌شناسی معماری داخلی

تری‌دی‌مکس و موتور رندر وی‌ری فتوشاپ و پست پروداکشن طراحی معماری داخلی

نرم‌افزار مدلینگ رویت

هدیه پکیج: دوره کاشی شکسته

مهارت ورود به بازار کار

در اوایل شروع کار حتما سعی کنید ارتباط قوی با دیگران داشته باشید. بهترین زمان برای برقرار کردن این ارتباطات زمانی است که شما هنوز آموزش خود را در مدرسه طراحی معماری را تمام نکردید. به همکاری های رایگان و حتی پولی حواستان باشد، چون برای پیدا کردن کار بزرگترین کمک را می کند. همیشه همکاری با آدم های قدیمی که با آنها آشنا هستید راحت تر از افراد جدید هست. اینکه طراحی معماری یک هنر است، درست است؛ اما یک بیزنس بزرگ هم است. بسیاری از طراحان برجسته ی دنیا این نظر را داشته اند که برای پیشرفت شغلی نیاز به بالا بردن مهارت های بیزنسی است. داشتن مهارت بیزنسی از اصول مهم کار در این رشته است پس حتما آن را جدی بگیرید.

ویژگی های برگزاری دوره های صاحو:

تمام علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در دوره‌های صاحو علاوه بر امکان استفاده از طرح‌ درس‌های استاندارد بین‌المللی، اساتید مطرح و توانمند، و قیمت مناسب از همه یا برخی از مزایای زیر بهره‌مند شوند:

پشتیبانی 24 ساعته

ارائه ویدئوهای جلسات

برنامه ریزی با توجه به وقت هنرجوها

شرایط پرداخت اقساط

گروه های رفع اشکال به صورت مستقیم با اساتید

امکان دریافت مدرک بین المللی

امکان حضور رایگان در تمامی ورکشاپ‌ها در طول سال

ایجاد اشتغال مستقیم در بخش طراحی، تولید و یا آموزش

کلام آخر صاحو:

بخش آموزشی صاحو با سه مزیت ورکشاپ‌های رایگان و مستمر، اساتید مجرب و مدارک بین‌المللی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین می‌کند. صاحو استایل مدارک خود را با همکاری شرکت بین‌المللی به هنرجویانی که با موفقیت دوره را به‌ پایان می‌رسانند، اعطا می‌کند. این مدارک در سراسر دنیا و در تمامی سفارت‌ها قابل ارائه است. صحت این مدارک با کد رجیستری درج شده بر روی آنها از طریق سایت اصلی آن شرکت، قابل بررسی است.

نویسنده

Mahtab Etemadi

شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.



۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.